فروش پانل های اکسید منیزیم hbboard

آتریم در خرداد ۲۱, ۱۴۰۳

در مورد پانل های اکسید منیزیم و کاربرد آن در صنعت ساختمان و دکوراسیون چه می دانید؟

کاربرد پانل های اکسید منیزیم در ساختمان سازی با مزایای خاصی همراه است. از مهمترین مزایای استفاده از این پانل ها می توان به کاهش هزینه ‌های ساخت و ساز و افزایش طول عمر مفید ساختمان اشاره کرد. پانل منیزیم اکسید جزو مصالح ساختمانی خشک همراه با تکنولوژی پیشرفته است که در مقایسه با محصولات سنتی ساخته شده از چوب، گچ و سیمان، عملکرد بهتری در ساختمان سازی دارند. این محصول با دوارم و با کیفیت می باشد و باعث استحکام ساختمان می شود. استفادهئ از پانل های اکسید منیزیم در ساخت بسیار مقرون به صرفه نیز هست. در ادامه در خصوص هر یک از این مزایا توضیح داده خواهد شد.

برای ثبت سفارش تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۷۸۶۵۰

کاربرد پانل های اکسید منیزیم چیست ؟

این محصول هم اکنون با برند تجاری HB Board در ایران تولید و آماده عرضه می باشد لازم به یاد آوری است که گروه مهندسی آتریم عاملیت فروش رسمی این محصول را دارد و شما می توانید از راههای ارتباطی نظیر چت آنلاین و شماره های تماس موجود در سایت و ایمیل اقدام به ثبت سفارش کنید.
پانل های اکسید منیزیم HB Board در برابر حریق و رطوبت مقاوم بوده و با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد ضد کپک و قارچ نیز می باشد به همین دلیل استفاده از این محصول در اقلیم های متفاوت می تواند بسیار مفید و موثر باشد.
اکسید منیزیم یک ماده معدنی همه کاره است. حتی وقتی به عنوان بخشی از مخلوط سیمان استفاده می شود و به صورت صفحات سیمانی نازک تولید می شود. در ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد مصرف پانل های اکسید منیزیم

استفاده از پانل ‌های اکسید منیزیم برای طیف گسترده‌ای از مصارف عمومی ساختمان سازی مناسب هستند. در زمینه‌هایی که به مقاومت در برابر آتش، کنترل کپک و همچنین کاربرد به عنوان پانل عایق صدا و بسیاری از مزایای دیگر نیاز است، کاربرد زیادی دارند.
به عنوان جزوی از مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست، پانل منیزیم اکسید به علت داشتن پیوندهای بسیار قوی بین اتم‌های منیزیم و اکسیژن با نماد شیمیایی MgO) ) دارای استحکام و مقاومت است.
امروزه از پانل ‌های منیزیم اکسید به جای سیمان و دیوارهای گچی سنتی به عنوان پوششی برای دیوار و سقف و همچنین موارد دیگر از کاربردهای ساختمانی استفاده می شود. پانل منیزیم اکسید یک محصول دوستدار محیط زیست است که بر اساس اصول ساختمان سبز ساخته می شود.
استفاده از پانل ‌های منیزیم اکسید تأثیر مثبتی بر سلامت و ایمنی ساکنان یک ساختمان دارد و در عین حال عمر مفید ساختمان را افزایش می دهد.

از مهمترین مزایای استفاده از پانل های اکسید منیزیم می توان به کاهش هزینه ‌های ساخت و ساز و افزایش طول عمر مفید ساختمان اشاره کرد.
ویژگی‌های متمایز کننده پانل ‌های HB Board

  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابرآتش
  • استحکام بالا
  • فاقد مواد شیمیایی خطرناک

همچنین، پانل اکسید منیزیم HB Board به طور فعال از رشد کپک جلوگیری می کند و سازگار با محیط زیست و غیر سمی است.
علاوه بر ویژگی‌های فوق، پانل منیزیم اکسید دارای قدرت چسبندگی عالی است که برای استفاده از گچ کاری پرتلند، گچ کاری اکریلیک، کاغذ دیواری، سنگ، کاشی، آجر و موارد دیگر در ساختمان مناسب است. همچنین برای رنگ آمیزی، استفاده از برخی برندهای مناسب و سازگار با پنل‌های منیزیم اکسید توصیه می شود.

استفاده از پانل های اکسید منیزیم در صنعت ساختمان

در هر زمینه که محصولات ساخته شده از گچ و سیمان استفاده می شود، پانل منیزیم اکسید یک جایگزین مناسب تر و بهتری است. به طور کلی پانل ‌های منیزیم اکسید در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله:

  • سقف
  • کف‌پوش
  • زیرسازی
  • دیوارهای داخلی
  • نمای بیرونی ساختمان

علاوه بر این کاربردها، پانل ‌های منیزیم اکسید HB Board به طور گسترده در پانل ‌های عایق به عنوان یک ماده مناسب برای عایق بندی استفاده می شوند.
پانل ‌های اکسید منیزیم در مقایسه با گچ از استحکام بالاتری در برابر ضربه، نگه داشتن بست، اتصالات مختلف و برش برخوردار هستند. به طور کلی، پانل ‌های اکسید منیزیم برای جایگزینی با تخته سه لایه، سیمان الیافی و محصولات ساختمانی مبتنی بر گچ طراحی شده‌اند.

مقاومت در برابر آتش
پانل ‌های منیزیم اکسید، جزء مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آتش برای ساخت و سازهای تجاری و مسکونی محسوب می شود. برای همین استفاده از آنها درساختمان‌های تجاری اهمیت زیادی دارد. زیرا در صورت وقوع آتش سوزی در مراکز تجاری، احتمال وقوع حوادث و اتفاقات نامطلوب بیشتر است. اما با استفاده از پانل های منیزیم اکسید در این نوع از ساختمان ها تا حدودی می توان از بروز خسارت احتمالی آن پیشگیری کرد.

مقاومت در برابر رطوبت پانل ‌های اکسید منیزیم
پانل ‌های اکسید منیزیم، در صورت غوطه ور شدن در آب برای مدتی کوتاه، متلاشی نمی شوند. هنگامی که پانل‌ها به آب تماس پیدا می کنند، برای مدتی ثبات ساختاری خود را حفظ می کنند و متورم و لایه لایه نمی شوند.
غیر سمی بودن
به طور کلی، پانل ‌های منیزیم اکسید غیر سمی هستند‌. به این ترتیب استفاده از این پانل‌ها به داشتن یک محیط داخلی سالم تر در خانه کمک می کند. همچنین پانل منیزیم اکسید، انتخابی عالی برای افرادی است که از بیماری آسم رنج می برنند. پانل منیزیم اکسید، گزینه‌ای ایده آل برای افراد حساس به مواد شیمیایی است. زیرا در ساخت آن از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی شود.

از مهمترین مزایای استفاده از پانل های اکسید منیزیم می توان به کاهش هزینه ‌های ساخت و ساز و افزایش طول عمر مفید ساختمان اشاره کرد.
خاصیت ضد موریانه بودن
ترکیب شیمیایی اکسید منیزیم (MgSO4) به عنوان یک ماده ضد موریانه عمل می کند. این ترکیب شیمیایی کاملا غیر آلی است و منبع غذایی مناسبی برای موریانه ها محسوب نمی شود. به این ترتیب به هیچ عنوان نمی تواند برای حشرات مختلف به یک منبع غذایی تبدیل شود. یکی از مزیت‌های پانل ‌های اکسید منیزیم نسبت به چوب، مقاومت آن در برابر آسیب ‌های ناشی از حشرات مختلف است.

سازگاری با محیط زیست
پانل ‌های اکسید منیزیم HB Board، با مواد سمی مانند بنزن، آمونیاک و آزبست ساخته نشده‌ اند. بنابراین خاصیت سمی و آسیب به محیط زیست ندارند. پانل اکسید منیزیم کاملا قابل بازیافت و قابل دفن به عنوان زباله است. به علت عدم وجود مواد سمی در ساختار آن، نمی تواند باعث آلودگی منابع آبی در طبیعت و محیط زیست شود.
پانل منیزیم اکسید نه تنها باعث آسیب به محیط زیست نمی شود، بلکه هنگامی که آسیاب و در خاک پاشیده می شود، به عنوان یک منبع ماده مغذی عمل می کند. مهم تر از همه، فرآیند تولید پانل ‌های اکسید منیزیم، به انرژی کمی نیاز دارد. این پانل‌ها، در طول فرآیند پخت، دی اکسید کربن یا CO2 کمتری نسبت به سایر مصالح تولید می کند.
متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف
به طور کلی، ساخت و ساز پروژه‌های مختلف با پانل ‌های منیزیم اکسید می تواند تقریباً در هر محیطی، در هر زمان و در هر فصلی انجام شود. پانل ‌های منیزیم اکسید، قدرت و مقاومت خود را از پیوندهای بسیار قوی بین اتم‌های منیزیم و اکسیژن به دست می آورد که کریستال‌های اکسید منیزیم با فرمول شیمیایی MgO) ) را تشکیل می دهند.
همچنین پانل ‌های منیزیم اکسید جزء مصالح ساختمانی سبز هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند. به علت مقاومت در برابر سرما و گرمای شدید، این پانل‌ها در تمام فصول قابل استفاده هستند.

مقاومت در برابر قارچ و کپک
ویژگی‌های ضد میکروبی پانل‌ منیزیم اکسید، آن را در برابر کپک، قارچ و پوسیدگی مقاوم می کند. این پانل در مناطق مرطوب دچار تجزیه نمی شود و محیطی را برای گسترش هاگ‌ قارچ‌های مختلف و باکتری‌های آسیب زا فراهم نمی کند.
سوالات متداول
پانل های اکسید منیزیم چیست؟

تخته های اکسید منیزیم، محصولاتی هستند که در کارخانه تولید می شوند و برای کاربردهای عمومی ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. تخته MgO شبیه به دیوار خشک یا تخته سیمانی سنتی است، اما بسیار قوی تر، ضد آتش است و در برابر رطوبت، هوا و کپک مقاومت بیشتری دارد.

از اکسید منیزیم در ساختمان سازی چه استفاده می شود؟

تخته دیواری اکسید منیزیم عمدتاً به عنوان زیرلایه ساخت و ساز در ساخت نماهای ساختمان هم در ساخت و سازهای جدید و هم در تعمیر و بازسازی ساختمان ها استفاده می شود. همچنین در برخی موارد از ورق های منیزیم به عنوان مصالح برای نمای خارجی ساختمان استفاده می شود.
پانل MgO از چه چیزی ساخته شده است؟
تخته‌های MagPanel® MgO از مواد معدنی طبیعی اکسید منیزیم، کلرید و سولفات (که به عنوان نمک اپسوم شناخته می‌شوند) همراه با گرد و غبار چوب، (سلولز) پرلیت یا ورمیکولیت، و یک توری فیبر شیشه‌ای ساخته می شود. هیچ ترکیب آلی فرار یا مواد سمی وجود ندارد.
پانل های اکسید منیزیم را از کجا تهیه و خریداری کنیم؟

پانل های اکسید منیزیم در سراسر جهان امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول هم اکنون در ایران درکارخانه HB Board تولید می شود و شما می توانید از طریق عاملیت فروش رسمی این محصول که شرکت آتریم می باشد پانل های اکسید منیزیم را تهیه بفرمایید.
سخن آخر
با گذشت زمان و افزایش علم و دانش ما درباره مصالح و مواد مختلف، روش‌های گوناگونی برای رفع چالش‌ها و مشکلات مهندسی ابداع می شوند. یکی از ابداعات و نوآوری های در صنعت ساختمان به ساخت پانل های اکسید منیزیم مربوط می شود
مانند سایر مصالح ساختمان سازی، پانل ‌های منیزیم اکسید مزایایی دارند. با این حال، این پانل‌ها جزو مصالح نوین و پیشرفته در زمینه ساختمان سازی هستند. پیش از خرید این پانل‌ها، باید به خوبی ویژگی‌های و مزایای آن را بررسی و با توجه به کاربری که پروژه شما دارد می توانید از این محصول نوین و کاربردی استفاده کنید.