بهترین طراحی برای ویلا فلت

آتریم در آذر ۲۲, ۱۴۰۲

ساخت ویلا ها از دیر باز طرفداران زیادی داشت و انتخاب بهترین نوع طراحی ویلا همیشه جزء دغدغه های صاحبان املاک بود. انتخاب نوع طراحی ویلا و سبک آن بر حسب میزان هزینه ی مورد نظر صاحب ملک، تعیین می شود. هر چقدر یک فرد برای ساخت ویلا هزینه بالاتری در نظر بگیرد ویلای با شکوه تری خواهد داشت. شاید این مسئله باعث شود فکر کنید که تنها با صرف هزینه های سنگین می توان ویلا ساخت. ما آمده ایم که بگوییم با هزینه های سبک تری نیز می توانید صاحب ویلا شوید.

 در این مقاله قصد داریم به شما نوعی طراحی ویلا معرفی کنیم که نسبت به انواع دیگر معماری ویلا ها هزینه ی کمتری صرف کند.

کدام نوع از طراحی های ساخت ویلا کم هزینه تر هستند؟

از بین تمام انواع معماری ویلا ها از جمله ویلاهای چند واحده، دوبلکس و نیم طبقه ها که همگی پر هزینه هستند ویلاهای فلت کم ترین میزان هزینه ها را هنگام ساخت بر دوش صاحب خود تحمیل می کنند.

اگر نمی دانید که ویلای فلت چیست در این مقاله هر آنچه که لازم است در مورد ویلای فلت بدانید را خواهید خواند.

فلت یک کلمه ی انگلیسی می باشد که به معنی سطح تخت و صاف است. ویلای فلت، ویلایی است که معماری تخت و کم ارتفاعی دارد.  این نوع ویلا ها حاصل ایده پردازی و خلاقیت معماران مدرن در سال های اخیر می باشد. به علاوه ی ویژگی های عمومی که در هر نوع ویلا پیدا می شود ویلای فلت دارای خصوصیاتی می باشد که معماری آن را از مابقی ویلا ها متمایز می کند.

ویلای فلت چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های مخصوص طراحی ویلا فلت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  1. ویلا فلت به گونه ای طراحی می شود که ارتفاع آن از زمین حداکثر به یک متر برسد.
  2. قالب کلی طراحی ویلا فلت به سبک مینیمال و مدرن شباهت دارد. یعنی در نماسازی و معماری داخلی آن از خط های افقی و عریض استفاده می شود.
  3. طراحی ویلا فلت تابع اشکال هندسی منتظم است. پلان های این نوع ویلا ها معمولا به شکل های مربع، مستطیل و مثلث می باشد.
  4. برای معماری داخلی این نوع ویلا ها از دکوراسیون های خطی و ساده استفاده می شود.
  5. این ویلا ها به طور معمول زیر بنای کمی دارند. متراژ این ویلاها از ۱۰۰ متر مربع تا ۴۰۰ متر مربع است. البته می توان در متراژ های بیشتر پروژه ی ویلای فلت را اجرا کرد اما این موضوع طرفداران زیادی ندارد. بیشتر افراد ترجیح می دهند ویلاهای متراژ بالا را به سبک های باشکوه و سلطنتی اجرا کنند.
  6. نوع معماری داخلی این ویلاها معمولا بدون ایجاد حریم های خصوصی می باشد. آشپزخانه، تی وی روم و اتاق نشیمن به صورت پیوسته اجرا می شوند و از هم جدا نخواهند بود.

حیاط ویلای فلت را معمولا با پارکت و چمن های مصنوعی می پوشانند. فضای مسطح و صاف در طراحی ویلا فلت به کار برده می شود. این نوع طراحی باعث می شود که فضای ساختمان دلباز و بزرگ به نظر برسد. طراحی ویلا فلت برای خانواده های کم جمعیت ساخته شده است. تعداد اتاق ها بر حسب متراژ و سلیقه ی صاحب خانه تعیین می شود. معمولا این نوع ویلا ها بیش  از سه اتاق نخواهند داشت.

این نوع ویلاها به دلیل سادگی و اندازه ی کوچک آن ها نسبت به انواع معماری ویلاهای دیگر هنگام ساخت هزینه ی کم تری خواهند برد.

طراحی ویلا فلت چه معایبی می تواند داشته باشد؟

طراحی ویلا فلت علاوه بر ویژگی های مثبت آن از جنبه های منفی نیز برخوردار است. برای مثال یکی از معایبی که این نوع طراحی ویلا دارد عدم توانایی لذت بردن از چشم انداز ها است.  اگر موقعیتی که ویلای شما در آن قرار دارد ساحلی یا کوهستانی باشد به دلیل همکف بودن طراحی ویلا نمی توانید از چشم انداز دریا و یا دشت و دمن کوه پایه ها بهره ببرید. مگر اینکه ویلای شما در یک منطقه ی جنگلی ساخته شده باشد. از تمام جوانب میتوان از چشم انداز های جنگلی بهره برد و ارتفاع ساختمان مهم نخواهد بود. در حالی که این مسئله شامل مناظر ساحلی و کوهستانی نمی شود.

طراحی ویلا فلت به دلیل جمع و جور بودن آن تنها مناسب خانواده های کم جمعیت است. اگر خانواده ی پر جمعیتی دارید بهتر است از این نوع طراحی ویلا استفاده نکنید. با این حال این موضوع به دیدگاه شما بستگی دارد. اگر شلوغ بودن ویلا برای شما موردی ندارد دیگر این مسئله محدودیت به حساب نخواهد آمد.

هنگام طراحی ویلا فلت خوب است که به موارد زیر توجه کنید.

  • استفاده از سقف های شیروانی در طراحی ویلا فلت و مورد استفاده قرار گرفتن طرح های مثلثی در معماری سقف می تواند در عین فراهم کردن فضای زیر شیروانی به نماسازی ویلا و ظاهر آن زیبایی زیادی ببخشد.
  • وجود پنجره های بزرگ دیواری رو به حیاط به ویلای شما ظاهری فوق العاده شیک و جذابی خواهد داد. اگر می خواهید ویلای فلت شیک و زیبایی داشته باشید حتما در طراحی معماری آن از پنجره های شیشه ای بزرگ استفاده کنید.
  • در طراحی حیاط ویلا فلت می توانید از سنگ فرشی، چمن های طبیعی و مصنوعی آراسته، گیاهان پر برگ در دور تا دور حیاط استفاده کنید. توجه داشته باشید که حیاط ویلا فلت باید همانند معماری و دکوراسیون داخل خانه ساده و فارغ از دکور های پرحجم و پیچیده باشد. قطعا استفاده از آبنما ها و یا مجسمه های کلاسیک برای حیاط ویلا فلت مناسب نخواهد بود. اگر دوست داشتید از مجسمه ها برای تزئین حیاط ویلا استفاده کنید می توانید از مجسمه های انتزاعی و کوبیسمی استفاده نمایید. سبک این نوع مجسمه ها با فضای مینیمالیستی و مدرن ویلا فلت تطابق خواهد داشت.
  • رنگ هایی که در طراحی ویلا فلت استفاده می کنید بهتر است در طیف رنگی خاکستری، مشکی، کرم، یشمی، نقره ای، طلایی و غیره باشد. نمای بیرونی و داخلی ساختمان می تواند ترکیبی از دو یا سه رنگ طراحی شود. معمولا رنگ ها به صورت ساده و بدون هیچ طرحی در معماری ویلا فلت به کار برده می شوند.
0 نظر
ارسال نظر