در مورد ویلا سازی سریع بیشتر بدانید

آتریم در آذر ۱, ۱۴۰۲

زندگی در یک ویلا با یک ویوی خوب و لذت بخش در ذهن بسیاری از مردم آرزویی تقریبا دور از دسترس است. اینکه بتوان به جای خانه ی معمولی خود ویلا و باغ بر حسب سلیقه ی خود داشته باشیم شاید عجیب بنظر برسد اما آن چنان که فکر می کنیم خواسته ی سخت الوصولی نیست.

بله درست متوجه شدید شما می توانید خانه های خود را به ویلا تبدیل کنید. این مسئله با روش های متفاوتی انجام پذیر است. در این مقاله قصد داریم در مورد ویلا سازی سریع خانه مطلبی برای شما عزیزان ارائه دهیم.

اقدامات مناسب برای ساخت سریع ویلا

احتمالا شما هم فکر می کنید فکر ویلا سازی سریع خانه امکان پذیر نیست و نمی توان آن را اجرا کرد. در عین حال یک ذهن خلاق و هنرمند می تواند به راحتی برای آن برنامه ریزی کند و به بهترین شیوه خانه ی معمولی را به ویلا تبدیل کند.

بیایید مسئله را برایتان ساده تر کنیم. برای اینکه خانه ی معمولی خود را به ویلا تبدیل کنیم ابتدا باید ویژگی هایی که یک ویلا دارد را بشناسیم.

ویژگی های یک ویلای خوب

به خانه هایی که از امکانات رفاهی و موقعیت خوبی برخوردار باشند ویلا گفته می شود. از ویژگی هایی که  ویلا می تواند داشته باشد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. حیاط دلباز شبیه به بوستان
  2. نماسازی چشم گیر
  3. استخر سرپوشیده یا سرباز
  4. پارکینگ
  5. پنجره های بزرگ
  6. دکوراسیون دلباز
  7. فضا سازی مناسب، ادغام طبیعت با بنا
  8. پیاده رو
  9. زمین ورزشی یا زمین بازی
باور های اشتباه جهت ساخت ویلا

بسیاری از باور های اشتباه و نادرست باعث می شوند از خواسته و آرزوهایمان به صورت ناخودآگاه دست بکشیم. از جمله دیدگاه اشتباهی که مردم از ساخت ویلا دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 در پاسخ به این دیدگاه خواهیم گفت: ساخت ویلا با هر نوع متراژی امکان پذیر است. فرقی نمی کند که زمین یا خانه ای که دارید ۱۰۰ متر یا ۱۰۰۰ متر باشد. با یک معماری درست و خلاقیت ویلا سازی سریع خانه غیر ممکن نخواهد بود. با اینکه ساخت ویلا در متراژ بالا راحت تر است اما کم بودن متراژ ذهن یک معمار خوش ذوق را محدود نخواهد کرد.

با اینکه امکانات رفاهی هر چه قدر بیشتر باشند بهتر است اما نیازی نیست ویلایی که قصد ساخت آن را دارید فول امکانات باشد تا آن را ویلا نام گذاری کنید. امکاناتی مانند استخر های سرباز و سرپوشیده، زمین بازی، زمین ورزشی، پیاده رو و غیره همگی دلبخواهی هستند. در صورت وجود فضای کافی می توان آن ها را اعمال کرد. اگر که خانه ی شما فضای کافی نداشته باشد هیچ مشکلی نیست. این ویژگی ها را می توان با موارد دیگری جایگزین کرد تا خانه ویلایی بنظر برسد.

انتخاب میزان هزینه برای ساخت ویلا کاملا به خودتان و بودجه ای که دارید بستگی دارد. مسلماً هرچه قدر برای ساخت ویلا هزینه کنید خروجی کار با کیفیت تری خواهید داشت. با این حال با صرف هزینه ی کم و معمولی نیز می توان پروسه ی ویلا سازی سریع خانه را راه اندازی کنید.

چند روش و ایده برای تبدیل خانه به ویلا

انواع روش های بازسازی خانه و ویلا سازی سریع وجود دارد. این روش ها به دو دسته ی پر هزینه، کم هزینه تقسیم می شوند.

برای افرادی که دستشان در صرف هزینه باز است روش های فوق العاده لاکچری برای ویلا سازی سریع وجود دارد. در عین حال ترفند های کم هزینه و مناسب و بسیار زیبا برای تغییر فضای خانه و تبدیل آن به ویلا نیز موجود است.

برای ویلا سازی خانه از مراحل زیر می توانید الگو بگیرید و خانه ی مورد نظر خود را به صورت ویلایی بازسازی کنید.

بخش بیرونی خانه شامل حیاط خانه و نمای آن است. حیاط یک ویلا در حالت معمولی از نوع مرکزی می باشد. همچنین دارای راهرو های سنگ فرشی شده و گل و چمن های آرایش شده است. زمینه ی کاشت چمن، پیاده رو سنگ فرشی شده باید مهیا شود. البته در قبل از آن باید نماسازی خانه تکمیل شده باشد. اگر فضای بیشتری در حیاط شما بود می توانید به آن استخر سر باز و پارکینگ اضافه کنید.

سبک مورد نظرتان تعیین می کند که چقدر باید بر این پروسه ویلا سازی سریع وقت و هزینه صرف کرد.

سبک های مدرن و کلاسیک پر طرفدار ترین سبک های ویلا سازی هستند.

  1. دومین مورد انتخاب نوع و کیفیت متریال ساخت ویلا می باشد. برای افرادی که می خواهند هزینه کنند. نصب انواع پارکت ها، سقف های pvc  درب های ضد سرقت، آب نماهای تزئینی و غیره در لیست کار هایی که باید انجام شوند قرار خواهد گرفت. تمام این کار ها را با متریالی که کیفیت قابل قبولی دارد نیز می توان انجام داد که مسلماً هزینه ی کمتری خواهد برد.
  2. نماسازی خانه به سبک ویلایی سومین موردی است که باید به آن توجه کنید. ویلاها به سقف های شیب دار و پرطرحشان شهرت دارند و به آن ها نیز شناخته می شوند. مدل و ایده های متفاوت نما های ویلایی را می توانید در اینترنت جستجو کنید.
  3. تغییر و بازسازی دکوراسیون خانه و تبدیل آن به فضای ویلایی آن چنان سخت نیست. آشپزخانه های جزیره ای، اتاق نشیمن با طراحی گرم و صمیمی، استفاده از پنجره های بزرگ به ویلا سازی سریع خانه کمک خواهند کرد‌.
کلام آخر

تبدیل خانه به ویلا بیشتر از اینکه نیاز به هزینه های زیاد داشته باشد به خلاقیت و سلیقه نیاز دارد. ترفند های معماری و بازسازی خانه ها بسیار زیاد هستند. شما می توانید طبق سلیقه ی خود خانه هایتان را به ویلا تبدیل کنید.

 

0 نظر
ارسال نظر