غرفه سازی ، شرکت غرفه سازی نمایشگاهی

آتریم در دی ۸, ۱۴۰۰

غرفه سازی درواقع ابزاری برای راه‌اندازی یک مارکتینگ قدرتمند در بستری مملو از تعامل با تعداد کثیری بازدیدکنندگان است. بدین ترتیب اگر خلاقانه صورت گیرد به فرصت‌های طلایی فروش و بازاریابی منتهی می‌شود. با این توصیفات غرفه سازی فقط یک کمپین تبلیغاتی نیست، بلکه اگر به صورتی صحیح و زمان‌بندی‌شده و با دکوراتیوی سازگار با نوع مشاغل انجام پذیرد از محیطی منحصر به معرفی فعالیت‌ها و خدمات خارج‌شده و به مکانی دارای روح برای ارتباطی پیوسته با مشتریان بدل می‌شود.

شرکت آتریم مجری حرفه ای غرفه سازی در کشور     | تماس بگیرید

چه بسیار بازدیدکنندگانی که از واسطه همین غرفه‌ها تعاملات دائمی و پرسود خود را با شرکت‌ها پی‌ریزی نموده و تا سال‌ها بدان پایبند بوده‌اند. ازاین‌رو غرفه سازی یک علم تبلیغاتی است که به مدد اصول و فنونی خاص از این فرصت همراهی مستقیم با مخاطبان و کاربران به بهترین شکل ممکن در بالندگی و شکوفایی کسب‌وکارها استفاده می‌کند.

بدین ترتیب می‌توان گفت غرفه‌ها یک مکان فیزیکی محض نبوده، بلکه محل تداعی و طلاقی طرح‌هایی خلاقانه باقدرت نفوذ در ذهن و اندیشه‌ی بازدیدکنندگانی است که در پی یک تعامل سازنده هستند.

مراحل مختلف لازم‌الاجرا در غرفه سازی

برای آنکه بتوانید بهترین غرفه را برای ابزار خدمات و فعالیت‌های خود تدارک ببینید در ابتدا باید مناسب‌ترین نمایشگاه را که با نوع کسب‌وکار شما هم‌خوانی دارد، بیابید. نمایشگاه‌های متعددی در سطح کشور و حتی جهان برگزار می‌شوند که فقط تعداد معدودی از آن‌ها سنخیت کامل را با شغل و حرفه شما دارند. پس‌ازآن مراحل مختلف زیر را یک‌به‌یک دنبال نمایید.

غرفه سازی درواقع ابزاری برای راه‌اندازی یک مارکتینگ قدرتمند در بستری مملو از تعامل با تعداد کثیری بازدیدکنندگان است.اگر خلاقانه باشد،فرصت‌های طلایی فروش می‌شود.

  1. انتخاب فضای غرفه

در یک نمایشگاه غرفه‌های متعددی وجود دارد که شما باید متناسب با بودجه، نوع فعالیت، میزان فضای و متراژ لازم برای کسب‌وکارتان، تعداد مهمان‌ها و بازدیدکنندگان و بسیاری المان‌های دیگر یک غرفه مناسب را گزینش نمایید. سپس اقدام به اخذ مجوزهای لازم جهت برپایی غرفه خودنمایید.

  1. کمک گرفتن از شرکت‌های طراحی دکوراسیون

در این مرحله متخصصان شرکت‌های غرفه سازی وارد عمل شده و متناسب با برنامه کسب‌وکارها و محصولات و خدمات آن‌ها و به مدد نرم‌افزارهای مهندسی به طراحی غرفه می‌پردازند. سازه‌های نمایشگاهی از المان‌های خاصی در دکوراسیون، چیدمان، نورپردازی، استندها و … پیروی می‌کنند. ولی درنهایت غرفه آرایی موردپسند کارفرمایان و مشتریان آن‌ها را عرضه می‌دارند.

  1. دقت نظر در طراحی جزئیات

پس‌ازآنکه طرح کلی غرفه معلوم شد، طراحان به سمت مؤلفه‌های جزی‌تری چون نوع کف‌پوش، رنگ غالب، نوع ویترین‌ها، چیدمان قفسه‌ها و … رفته و از میان تنوع حاکم آن گزینه‌هایی را که با شغل مربوطه، بیشترین هماهنگی را دارد انتخاب می‌کنند.

برای مثال کف‌پوش لیمنت مناسب برخی مشاغل است، اما کف‌پوش‌های سنگ، کاشی، سرامیک و … غرفه گروه دیگری از حرفه‌ها را به زیبایی و برازندگی موردنظر می‌رسانند.

فضاهای مختلف ضروری در غرفه‌های نمایشگاهی

اگرچه متناسب با نوع فعالیتی که در غرفه قصد انجام آن رادارید، فضاسازی‌های متفاوتی باید بر مکان اعمال شود، اما در حالت کلی برخی فضاها در تمامی غرفه‌ها مشترک هستند. از همان ابتدا مشخص نمایید که تعداد کالاها، حجم و اندازه آن‌ها به چه صورت است، بدین ترتیب بهتر مکان عرضه آن‌ها را تجسم خواهید کرد.

پس‌ازآن نحوه ارائه خدمات نیز بسیار حائز اهمیت بوده و برچیدمان و غرفه سازی تأثیر مستقیم می‌گذارد. البته فضا مذاکره، فضای انبار و فضای آموزشی نیز می‌توانند با توجه به نوع فعالیت و اهداف تجاری برندها احداث گردند.

 از این موارد گذشته یک غرفه ایده‌آل فضایی برای پذیرایی، فروش محصولات و درنهایت معرفی و اطلاع‌رسانی نیز در نظر می‌گیرد تا پروسه غرفه آرایی به بهترین شکل ممکن به اجرا درآید و کم و کاستی در حین کار احساس نشود. اجرای اصولی تمامی این بخش‌ها به‌راستی ضامن موفقیتی به‌مراتب بیشتر است.

اصول غرفه سازی و نکات کلیدی آن

تمامی مدیران کسب‌وکارهایی که تازه به مقوله غرفه سازی واردشده و تجربه و تبحر کافی در این زمینه را ندارند، غرفه سازی را محدود به انتخاب رنگ مناسب می‌دانند.

حال‌آنکه متخصصان به این موضوع واقف هستند که مقوله غرفه آرایی بسیار فراتر از موضوع انتخاب یک رنگ ساده بوده و دقت نظر در مورد مسائل مختلف است که استراتژی‌های یک کسب‌وکار را از پس ساخت یک غرفه محقق می‌سازد.

غرفه سازی درواقع ابزاری برای راه‌اندازی یک مارکتینگ قدرتمند در بستری مملو از تعامل با تعداد کثیری بازدیدکنندگان است.اگر خلاقانه باشد،فرصت‌های طلایی فروش می‌شود.

  • استفاده از گرافیک و عناصر بصری:

باوجود رقابت سنگینی که امروزه حول غرفه سازی در میان برندهای قدرتمند احساس می‌شود، دیگر ورود به این مبحث بدون در نظر گرفتن اصول گرافیکی قوی و عناصر بصری جذاب چندان موفقیت‌آمیز نیست. امروزه برندهایی در عرصه غرفه داری شاخص می‌شوند که یک هویت گرافیکی منحصربه‌فرد و جذاب را از خود و شرکتشان تدوین نمایند.

  • توجه به مقوله برندسازی:

اگرچه معرفی کالاها و ترغیب مخاطبان به خرید در زمره‌ی اهداف غرفه‌ها قرار می‌گیرد، اما درنهایت این نام برند است که باید به‌خوبی در اذهان ماندگار شود و غرفه سازی بهترین روش برای نیل به این مقصود متعالی است. به‌راستی غرفه‌هایی که از ابتدا بر مبنای برندینگ پایه‌ریزی می‌شوند، موفقیت‌های چشمگیرتری را در آینده تجارتشان رصد می‌کنند.

  • بیشترین تطبیق فرم انتخابی با استراتژی‌های مشاغل:

برای آنکه بتوانید بهترین، اصولی‌ترین و تخصصی‌ترین روش را در غرفه سازی پیگیری نمایید، باید به ترتیب به ترسیم نام برند، سپس تدوین استراتژی‌های بازاریابی متناسب با آن و درنهایت طراحی فرم، اندازه و شاکله غرفه بر چنین مبناهایی اقدام نمایید.

این در حالی است که برخی مدیران بی‌تجربه بدون در نظر گرفتن یک استراتژی مدون به سمت غرفه داری رفته و جزء طعم تلخ شکست و هدر رفت هزینه‌ها توشه دیگری در این میان نصیبشان نشده است.

مزایای متعدد غرفه سازی برای کسب‌وکارها

با سپردن رسالت غرفه سازی خود به یک شرکت خلاق، توانمند و حرفه‌ای به مزایای فراوانی باب شغل و برند خود دست می‌یابید که شاید در دیگر روش‌های تبلیغاتی تا این حد و بدین گستردگی بدان نائل نشوید.

  1. تمرکز بر فعالیت رقبا و نحوه پیشرفت آن‌ها:

از بزرگ‌ترین مزایای حضوری فعال در نمایشگاه‌های سالانه و بین‌المللی دقت نظر بر روی رقبا، محصولات، استراتژی‌ها، شگردها و … آن‌ها در یک فضای متمرکز است. گاهی رقیبان چندین گام از ما پیشی گرفته که کشف راه‌های موفقیت و وجوه تمایز آن‌ها و کسب اطلاعات کافی و مستدل در مورد نحوه پیشرفتشان می‌تواند، برای دیگر برندها مانند نقشه راه عمل نماید.

ازاین‌رو غرفه آرایی تنها باهدف بازاریابی و تبلیغ محصولات، آرمانی متعالی نیست که بتواند زمینه شکوفایی برندها را فراهم سازد، اگرچه در جای خود مفید و مثمر ثمر است.

  1. دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان جدید:

از دیگر مزایای محروم نساختن برندتان در چنین فضاهایی، دستیابی به طیف وسیعی از مشتریانی می‌باشد که تا حال باب آشنایی با آن‌ها برایتان باز نشده است. هرچند تبدیل مشتریان گذرای قدیمی به خریدارانی وفادار و ثابت نیز از قِبَل چنین فعالیتی پدید می‌آید.

  1. کمرنگ نمودن حضور رقبا در نمایشگاه‌ها:

البته می‌توان با یک حضور قدرتمند مزیتی دیگر را نیز از غرفه سازی برای خود فراهم نمود که از آن به کمرنگ نمودن تبلیغات رقبا اشاره می‌شود. البته این موضوع به طراح غرفه و چگونگی طراحی وی که جذب‌کننده حداکثر مخاطبان باشد، بسیار وابسته است.

بدین ترتیب مخاطبان از همان بدو ورود شمارا به‌عنوان یک برند برتر انتخاب کرده و کمتر به سمت دیگر برندهای رقیب مایل می‌شوند.

غرفه سازی درواقع ابزاری برای راه‌اندازی یک مارکتینگ قدرتمند در بستری مملو از تعامل با تعداد کثیری بازدیدکنندگان است.اگر خلاقانه باشد،فرصت‌های طلایی فروش می‌شود.

  1. برندسازی در سطحی وسیع‌تر:

نمایشگاه‌ها پذیرای طیف وسیعی از افراد از اقصا نقاط جهان هستند که این امر یک موهبت بزرگ برای شرکت‌هایی محسوب می‌شود که تمایل دارند، بر دایره مشتریانشان افزوده و برندینگ وسیع‌تری را پی‌ریزی نمایند. درواقع غرفه سازی کمک می‌کند تا برندتان در ذهن مخاطب ثبت‌شده و از فرصت به‌دست‌آمده در جهت پیشی گرفتن از رقبایتان استفاده نمایید.

اگر شما خود را از چنین موهبتی بی‌بهره سازید، مسلماً رقبای شما چنین کاری نخواهند کرد با غرفه‌هایی شیک، حرفه‌ای و خلاق سعی در کسب سهم بیشتری از بازار فروش دارند. این امر چه‌بسا سبب شود تمامی سهم شمارا از بازار مالک شده و زمینه‌ی نابودی برندتان را فراهم سازند.

انواع گریدهای مورداستفاده در غرفه سازی

متخصصان و شرکت‌های مجری و فعال در امر غرفه سازی از گریدها و المانهای متفاوتی به‌منظور جذاب‌تر نمودن طرح نهایی استفاده می‌کنند و گاهی نیز ترکیبی از آن‌ها را به‌منظور ایجاد بهترین دکوراسیون به خدمت می‌گیرند، در اینجا با معروف‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • استفاده از فونت‌های حرفه‌ای و تخصصی:

به‌راستی نمی‌توان از تأثیر فونت‌ها در بیان اهداف، آرمان‌ها و تمایلات ذهنی یک برند غافل شد. ازاین‌رو انتخاب یک فونت مناسب یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که برای غرفه سازی نمایشگاهی باید بدان توجه اکید شود.

  • سبک چیدمانی بازگوکننده:

سبک چیدمانی را باید برای غرفه خود در نظر بگیرید که به‌اندازه کافی بازگوکننده نوع فعالیت شما و گروه هدفی که بدان نیازمندید، باشد. در این راستا چیدمان به‌گونه‌ای که از تمامی قسمت‌های نمایشگاه هویت اصلی برند شمارا برای مخاطبان نمایش دهد، نیز دارای اهمیت ویژه است.

  • استفاده از مواد چاپی متمایز:

دانش چاپی که طراحان باتجربه در حوزه طراحی غرفه‌های نمایشگاهی بدان تجهیز هستند، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از مواد چاپی مانند فلکس، وینیل و … که سازگاری بیشتری با نوع کار شما دارد، استفاده نمایند. به‌راستی بنرهای چاپی حرفه‌ای کسالت غرفه‌ها را از بین برده و بر پویایی و جذابیت آن‌ها می‌افزایند.

  • به کاربری فناوری‌های تعاملی:

فناوری‌ها به غرفه داران کمک نموده‌اند تا با مخاطبان خود تعاملی بیشتر و در قالبی ماندگارتر را ایجاد نمایند. چه بسیار غرفه‌هایی که با مجهز شدن به انواع نمایشگرهای لمسی، بازی‌های گرافیکی، نظرسنجی‌های دیجیتالی و … بستری محبوب‌تر را برای مخاطبان فراهم ساخته و سبب شده مشتریان تمایل داشته ساعات بیشتری را در این غرفه‌ها گذرانده و با این رویکرد به جذب حداکثری مشتریان پرداخته‌اند.

0 نظر
ارسال نظر