انواع روش های Evin yeniden inşası (بازسازی خانه به ترکی) در ترکیه

آتریم در آذر ۲۹, ۱۴۰۲

دغدغه Evin yeniden inşası  یا همان بازسازی خانه به ترکی در ترکیه از زمانی که این کشور دچار حوادث طبیعی همچون زلزله شد افزایش چشمگیری در بین مردم این منطقه پیدا کرد. اکنون علاوه بر افرادی که به صورت دلبخواهی به Evin yeniden inşası  (بازسازی خانه به ترکی) اقدام می کنند افراد دیگری وجود دارند که مجبور به نوسازی و بازسازی خانه های خود هستند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم به صورت جامع در مورد انواع روش های Evin yeniden inşası  (بازسازی خانه به ترکی) در ترکیه مطلبی برای شما عزیزان ارائه دهیم.

چه نکاتی را در مورد بازسازی خانه در ترکیه باید بدانیم؟

برحسب بررسی محققان در مورد Evin yeniden inşası بازسازی خانه در ترکیه بر یک نتیجه ی کلی اتفاق نظر شد. بررسی ها نشان داده است که هزینه ی Evin yeniden inşası ( بازسازی خانه به ترکی )تقریبا با ساخت یک خانه ی جدید در ترکیه برابر است. یعنی اگر به هر دلیلی قصد کردید خانه را بازسازی کنید صرفه جویی در بودجه و هزینه از ویژگی های بازسازی خانه نخواهد بود. با این حال دلایلی که باعث می شود افراد تصمیم بگیرند خانه ی خود را بازسازی کنند ممکن است به شرح زیر باشد.

دلایل معمول جهت بازسازی خانه ها

  1. حفظ و نگه داری ارزش معنوی و عاطفی خانه: صاحب خانه ها بنا بر دلایل عاطفی و وجود خاطرات نمی خواهند ملک خود را بفروشند. ممکن است این ملک به دلیل فرسودگی و قدمت آن مانند قبل برای سکونت مناسب نباشد. در این صورت صاحب ملک به تعمیر و بازسازی خانه اقدام خواهد کرد.
  2. ارزش بالای موقعیت خانه: منطقه و موقعیتی که یک خانه در آن قرار دارد در ارزش گذاری ملک بسیار موثر است. بسیاری از صاحب خانه ها ترجیح می دهند ملکی که در موقعیت مناسبی قرار دارد را نفروشند و در عوض آن را تعمیر و نوسازی کنند.
  3. برخی افراد به دلیل اینکه در موقعیتی بهتر از موقعیتی که خانه ی آن ها در آن قرار دارد مسکن مورد نظر خود را پیدا نمی کنند مجبور می شوند تغییرات را در ملک کنونی خودشان اجرا کنند.
  4. خسته شدن از سبک کنونی خانه: انسان ذاتاً موجودی رنجور و بی حوصله است. از جایی دیگر تاثیری که محیط بر روحیه ی انسان میگذارد غیر قابل انکار می باشد. در نتیجه لازم می شود که هر مدت جهت تغییر روحیه به بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون آن اقدام کنید.
  5. افزایش ارزش ملک جهت فروش آن: بازسازی خانه به دلایل اقتصادی نیز انجام می شود. برخی صاحب خانه ها جهت افزایش قیمت ملک خود تصمیم می گیرند خانه و یا ملک خود را به شیوه های متفاوتی بازسازی کنند.

در هر صورتی باید بدانید که هزینه ی بازسازی خانه در ترکیه به سه عامل بستگی دارد. عامل اول سلیقه ی شماست. مورد دوم مقدار ایجاد تغییرات و نوسازی خانه می باشد. همچنین مورد سوم نیز بر حسب کیفیت متریال و مصالح به کار رفته خواهد بود.

هر چقدر کیفیت این سه مورد بالاتر برود مسلماً هزینه ها نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

انواع روش های بازسازی و تعمیر خانه ها در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل اورآسیایی بودن آن در تمام زمینه های فرهنگی و هنری تلفیقی از هنر های آسیایی و اروپایی می باشد. این مسئله شامل حوزه ی معماری این منطقه نیز می شود.

حالا اگر قصد کرده اید خانه ی خود را بازسازی کنید ابتدا باید نوع بازسازی خانه را تعیین کنید.

با بررسی خانه شما می توانید به راحتی تمام نقوصات موجود در خانه را بیابید. بعد ار آن در جهت برنامه ریزی برای نوسازی و تعمیر خانه اقدام کنید.

بازسازی خانه معمولا به سه نوع متفاوت تقسیم می شود.

  1. بازسازی عمیق خانه: در این نوع نوسازی خانه، ملک تقریبا غیر قابل سکونت یا به طور کلی صعب السکونت است. گستردگی موجود در این نوع بازسازی ها نسبت به باقی بازسازی ها بیشتر است و هزینه ی بیشتری نیز خواهد طلبید. این بازسازی شامل عملیات تخریب، ساخت و ساز، تعمیر و تغییرات در نقشه خانه خواهد شد. همچنین چینش دکوراسیون و نماسازی نیز جزء بخش های مهم این نوع بازسازی می باشد.
  2. بازسازی نیمه عمیق یا نیمه سطحی خانه: نوسازی خانه در این صورت، از تعمیر و نوسازی درب و دیوار ها و کف خانه آغاز می شود و تا چینش دکوراسیون خانه و نماسازی آن ادامه خواهد داشت. طبق سلیقه و به اندازه ی بودجه صاحب خانه تغییرات اساسی در تم رنگی و سبک خانه ایجاد خواهد شد.
  3. بازسازی سطحی خانه: بازسازی خانه به صورت سطحی نسبت به دو مورد قبلی هزینه ی کمتری صرف خواهد کرد. در این نوع بازسازی شما تنها به تعمیرات ضروری خانه خواهید پرداخت. اگر خانه ی شما از نظر فنی یا اتصالات سیم کشی و لوله کشی مشکلی نداشته باشد می توانید تنها به نوسازی و تر و تمیز کردن آن بپردازید. برای مثال می توانیم به تغییر رنگ دیوار ها و دادن جلوه ای نو به آن ها یا تعویض دکوراسیون خانه اشاره کنیم.

مورد دیگری که خوب است آن را بدانید:

کشور ترکیه از نظر آب و هوایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. رویش طبیعی گیاهان و طبیعت موجود در این منطقه می تواند تاثیر زیادی بر بازسازی خانه و صرفه جویی در هزینه ی نوسازی آن داشته باشد. شاید برای تان سوال پیش بیاید که طبیعت چه ربطی می تواند به بازسازی خانه داشته باشد؟ جواب بسیار ساده است. شما با استفاده از طبیعت و گیاهان و زیبایی طبیعی موجود در آن ها می توانید بخش بیرونی و درونی خانه را به صورت زیبایی و بدون هزینه های گزاف بازسازی کنید.

حیاط خانه ای که توسط گل و گیاه ها تزئین شود احساس طراوت و شادابی زیادی را به اهل خانه خواهد داد. استفاده از طبیعت در بازسازی خانه تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه و اخلاق ساکنین خود خواهد گذاشت. خانه ای را با حیاطی سرسبز و پر از گل تصور کنید. میز و صندلی جهت سرو عصرانه در گوشه ای گذاشته شده است. تاب چوبی یا فلزی در میان گل ها می تواند تمام آن چیزی باشد که جهت بازسازی خانه  خود انجام داده اید. در حالی که بیشتر از نوسازی های پر خرج می تواند احساس تازگی و طراوت را به شما بدهد.

0 نظر
ارسال نظر