راهنمای بازسازی خانه در تورنتو

آتریم در آذر ۲۸, ۱۴۰۲

کانادا و علی الخصوص شهر تورنتو یکی از پر طرفدارترین مکان هایی هست که افراد زیادی از ایران به آن مهاجرت می کنند. از آن جایی که خرید خانه های لاکچری و تمیز در تورنتو ممکن است هزینه ی زیادی صرف کند.  تنها یک راه برای افرادی که به تورنتو مهاجرت می کنند باقی خواهد ماند تا خانه ی معمولی خود را به خانه مورد علاقه ی خود تبدیل کنند. این راه همان بازسازی خانه در تورنتو خواهد بود.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا قصد بازسازی خانه در تورنتو در ذهنتان باشد. برای همین تصمیم گرفتیم به صورت جامع مطلبی برای  شما جهت بازسازی خانه در تورنتو ارائه دهیم.

برای بازسازی خانه در تورنتو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

روش های بازسازی خانه ها به طور کلی در هر کجای دنیا که باشید از یک قاعده ی کلی تبعیت می کنند. با این حال در برخی مناطق جغرافیایی و شهرها در هنگام بازسازی خانه باید به نکته های خاصی توجه کنید. در شهر تورنتو کانادا نیز باید به یک سری مسائل توجه ویژه ای شود تا هنگام بازسازی خانه در تورنتو با مشکلی مواجه نشویم.

تورنتو شهر نسبتا شلوغی می باشد. در این شهر خانه ها به سبک های متفاوت نوین و کلاسیک ساخته می شوند. اگر شما فرد تازه واردی در تورنتو هستید و هنوز بودجه ی شما در حد خرید خانه ی لاکچری و گران قیمت نیست می توانید با خرید خانه ای معمولی در تورنتو و بازسازی آن همزمان با سرمایه گذاری، محیط زندگی خودتان را بهبود ببخشید.

آب و هوای شهر تورنتو معتدل رو به سرد است و خانه ای که در این شهر ساخته شود می بایست از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسبی برخوردار باشد. از جمله سیستم های سرمایشی  و گرمایشی  می توان به سیستم های خنک کننده ی و گرم کننده ی سقفی اشاره کرد.

توجه داشته باشید که سبک های معماری خانه ها در کانادا به سبک معماری در ایران شبیه نیست. این مسئله باعث می شود هر نوع شیوه ی بازسازی خانه در تورنتو عملی نشود. قبل از اینکه بخواهیم به نکات مهم بازسازی خانه در تورنتو بپردازیم بیایید کمی در مورد سبک های خانه ها در تورنتو اطلاعات کسب کنیم.

انواع سبک خانه ها در کانادا و شهر تورنتو

 خانه ها در تورنتو کاملا به شیوه های غربی ساخته شده اند. اکثر خانه های موجود در این شهر با همسایه ها یک دیوار مشترک دارند. به این نوع خانه های دارای دیوار های مشترک تاون هوس Town house   گفته می شود. مسلما به دلیل اشتراک دیوار نمی توان هنگام بازسازی خانه تغییرات گسترده ای انجام داد و تنها می توان حیاط خانه به همراه معماری درون خانه را دست کاری کرد.

کاندو ها در کانادا به نوعی خانه های اپارتمانی گفته می شود که هر واحد می تواند به طور مستقل ملک شخصی باشد. دست معمار در بازسازی این چنین خانه ها محدود است و تنها می تواند بخش مربوط به دکوراسیون درونی خانه را بازسازی کند.

بازسازی خانه در تورنتو و اعمال تعمیرات بر سازه هایی همچون ویلا ها، خانه های کاملا مستقل و رنتال آپارتمان ها  نسبت به سایر سبک های دیگر راحت تر است. زیرا که فضای این نوع خانه ها باز تر است و راحت تر می توان آن ها را بازسازی و شخصی سازی کرد.

نکات مهم بازسازی خانه در تورنتو

ابتدا نوعیت خانه خود را بشناسید و سپس میزان نیاز خانه به تعمیرات و بازسازی را شناسایی کنید.

ریز و درشت نقوصات خانه ی خود را بررسی کنید و آن ها را به دو دسته ی تعمیرات و بازسازی ضروری و غیر ضروری دسته بندی کنید.

تعمیرات ضروری مانند نقوصات موجود در لوله کشی ها، فاضلاب و سیم کشی ها نسبت به سایر موارد دیگر ارجحیت دارند. سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز جزء بخش های مهم هر خانه هستند. از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

موضوع دوم بررسی درب و دیوار ها است. در تورنتو برای بازسازی دیوار های خانه  معمولا از کاغذ های دیواری و پی وی سی ها استفاده می کنند. در صورتی که با کمبود بودجه مواجه هستید می توانید با رنگ کردن دیوار ها آن ها را بازسازی کنید.

کف زمین را نیز در صورتی که به تعمیر نیاز دارد به لیست خود اضافه کنید.  نصب پارکت ها در کف زمین  جزء بهترین و با صرفه ترین روش های بازسازی خانه در تورنتو می باشد.

دکوراسیون درونی خانه را بسته به سلیقه ی خودتان می توانید انتخاب کنید. اینکه سبک دکور ها مینیمال باشد یا کلاسیک و یا حتی مدرن  کاملا به خودتان بستگی دارد. تنها موضوع مهم در این بین استفاده از دانش چینش معماری داخلی می باشد که باید به درستی انجام شود.

بازسازی حیاط خانه ها بهتر است شبیه به روف گاردن ها طراحی شود. شما می توانید با استفاده از خلاقیت و ترفند های معماری زیبایی زیادی را به حیاط خانه ی خود هدیه دهید.

هر آنچه در بالا بیان شد نمونه بود. شما با بررسی دقیق خانه و شناسایی موارد نیاز به تعمیر همچنین استفاده از خلاقیت در معماری می توانید به زیبا ترین شکل به بازسازی خانه در تورنتو اقدام کنید.

نکته ی مهم بعدی که می بایست به آن توجه کنید انتخاب معمار و طراح دکوراسیون برای بازسازی خانه می باشد. در تورنتو بسیاری از معماران خارجی و ایرانی در حال فعالیت هستند. خیلی مهم است که بازسازی خانه ی خود را به دست افراد کاربلد و ماهری بسپارید. انتخاب تیم معماری و بازسازی خانه اگر به درستی انجام نشود موجب هدر رفتن وقت، پول و انرژی تان خواهد شد‌. و چه بسا ممکن است در برخی مواقع هزینه های بالایی را برای تان ایجاد کند.

کلام آخر

پس از بررسی تمام موارد لازم اکنون لیست مورد نیازتان جهت بازسازی خانه در تورنتو آماده است. از این پس نوبت به محاسبه ی هزینه ها و تطابق دادن آن با بودجه خواهد رسید. اگر هزینه ها بیشتر از مقدار مورد انتظار تان شد می توانید برخی از تعمیرات غیر ضروری و خرید دکور های اضافی را از لیست خط بزنید. یا می توانید تعمیر و تجدید موارد غیر ضروری را به روز های بعد تر موکول کنید

0 نظر
ارسال نظر