روش های بازسازی خانه های قدیمی در تهران

آتریم در دی ۴, ۱۴۰۲

شهر تهران جزء با جمعیت ترین و قدیمی ترین شهر های ایران است. از این رو خانه های قدیمی  بسیاری در محله های این شهر موجود است که نیاز به بازسازی دارند. بازسازی خانه های قدیمی در تهران بر جلوه ی بصری شهر تاثیر بسزایی دارد. از جهتی دیگر ارزش و قیمت خانه ای که بازسازی شود به مراتب بالاتر می رود.

 به غیر از این موردی که ذکر شد مزایای بازسازی خانه های قدیمی در تهران زیاد است . به این دلیل تصمیم گرفتیم به صورت جامع تمام نکات مربوط به بازسازی خانه های قدیمی در تهران را در این مقاله ارائه دهیم.

اهمیت بازسازی خانه های قدیمی در تهران

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع روش های بازسازی خانه های قدیمی در تهران صحبت کنیم ابتدا به میزان اهمیت بازسازی خانه های قدیمی در تهران خواهیم پرداخت.

مسلما بازسازی و تعمیر یک خانه مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله این مزایا افزایش ارزش و قیمت ملک بازسازی شده است. اگر قصد فروش ملک دارید قطعا یک خانه ی قدیمی و فرسوده نمی تواند مشتریان خوبی را جذب کند. اگر هم کسی بخواهد ملک قدیمی شما را بخرد قطعا به دلیل فرسودگی ملک، قیمت زیادی پرداخت نخواهد کرد. در نتیجه در همچین موقعیتی بازسازی خانه ی قدیمی حتی اگر ظاهری باشد تاثیر زیادی بر قیمت ملک خواهد گذاشت.

خانه های قدیمی جلوه ی شهر را خراب می کنند. دیوار های فرسوده و بی رنگ و رو، به خودی خود بزرگ ترین نقش را در جذب انرژی های منفی و افسردگی ها ایفا می کنند. فرقی نمی کند که سر نوشت ملک شما چیست. اینکه قصد فروش آن را دارید یا قصد سکونت در آن، در هر صورتی خانه ای که فضای مرتب و نو نداشته باشد محل زندگی مناسبی برای یک انسان نیست.

مسئله ی دیگر ثبت و نگه داری از خاطره ها است. برخی خانه های قدیمی شخصی در تهران ارزش تاریخی دارند. حیف است بر چنین خانه هایی توسط عوامل طبیعی و شیمیایی فرسوده شوند. بازسازی اینگونه خانه ها واقعا مهم است. اگر هم خانه شما ارزش تاریخی نداشته باشد ارزش عاطفی خواهد داشت. برای اینکه خانه ی قدیمی خود را با خاطرات آن بدون فرسودگی نگه دارید قطعا به بازسازی خانه نیاز دارید.

میزان هزینه ی بازسازی خانه ها در تهران

میزان هزینه ای که برای بازسازی خانه های قدیمی در تهران صرف می کنید کاملا به نوع بازسازی و میزان بودجه ای که تعیین می کنید بستگی دارد. از دیگر عوامل موثر بر هزینه ی بازسازی خانه ی قدیمی می توان به میزان خرابی و فرسودگی خانه نیز اشاره کرد. برخی خانه ها تنها از نظر ظاهری و نما آسیب دیده اند. در حالی که بعضی خانه ها به دلیل نقص های اساسی و فنی به بازسازی عمیق تری نیاز دارند.  قطعا هزینه ی نماسازی و بازسازی سطحی خانه بسیار کم تر از بازسازی خانه هایی است که عمیقاً فرسوده هستند.

هزینه ی مواد و مصالح بازسازی برحسب کیفیت متفاوت است. بهتر است که یکباره با خرید مواد و مصالح با کیفیت هزینه کنید تا اینکه مجبور شوید بهای بیشتری برای مواد های بی کیفیت بپردازید.

روش های بازسازی خانه های قدیمی در تهران متنوع اند. هر سبک و نوع معماری به نوبت خود هزینه بر است اما برخی از سبک ها را با بودجه های کم نیز می توان اجرا کرد.

روش های به صرفه بازسازی و تعمیر خانه ها

شاید انتخاب سبک بازسازی خانه و نوع آن برای شما سخت باشد. برای همین تصمیم گرفتیم با معرفی سبک ها و ذکر نکات مورد نیاز به شما در تصمیمتان کمک کنیم.

بیش از ده ها سبک برای بازسازی خانه های قدیمی در تهران وجود دارد. سبک هایی همچون سبک کلاسیک، سلطنتی، مدرن، مینیمال، سنتی و سبک های ترکیبی در بین مردم جهت بازسازی خانه متداول هستند. هر کدام از این سبک ها ویژگی های خاص به خودشان را دارند. سلیقه و بودجه ی شما تعیین کننده ی آن است که چه نوع سبکی را در خانه ی خود اجرا کنید.

اگر شخصیت ساده پسندی دارید جهت بازسازی خانه ی خود بهتر است از سبک های کلاسیک، مدرن و مینیمال استفاده کنید. استفاده از این سبک ها در بازسازی خانه به سازماندهی و نظم ذهنتان کمک می کند. خانه ای که به سبک مینیمال و مدرن بازسازی شود همیشه تمیز به نظر خواهد آمد. در طراحی خانه های مدرن از تک رنگ های نود، روشن و پاستیلی استفاده می شود.

 طراحی دکوراسیون نیز به صورت خط های افقی ساده اجرا می شوند. معمولا در بازسازی فضای دکور خانه به سبک مینیمال برای دیوار ها از کاغذ های دیواری، PVC  ها و سقف های کاذب استفاده می شود. اگر می خواهید میزان هزینه ها را کاهش دهید می توانید به جای استفاده از PVC ها از ام دی اف استفاده کنید.

برای افرادی که از سبک های شلوغ تر خوششان می آید سبک های سلطنتی و سنتی را پیشنهاد می کنیم.

شما در سبک های سلطنتی با رنگ های درخشان طلایی و نقره ای سر و کار خواهید داشت. سبک سلطنتی به خانه ی شما جلوه ای ثروتمندانه خواهد داد. کاغذ دیواری های پر نقش و نگار، نقاشی های دیواری و پتینه کاری جزء مواردی است که در بازسازی خانه ها به این سبک استفاده می شوند. برای اینکه خانه خودتان را به این سبک نوسازی کنید به بودجه ی نسبتاً زیادی نیاز خواهید داشت.

سبک سنتی جزء سبک هایی است که می توان با کمترین هزینه آن را اجرا کرد. علاوه بر آن شما با اجرای این سبک منبع انرژی و شادابی فوق العاده ای را در خانه ی خود به وجود خواهید آورد. این سبک بازسازی، جهت بازسازی خانه های قدیمی در تهران بسیار مناسب است. با امکان حفظ جو گرم و صمیمی و دکور اصیل ایرانی می توانید خانه ی خود را به زیباترین شکل بازسازی کنید.

کلام آخر

جهت بازسازی اصولی خانه شما می بایست نکات زیادی را رعایت کنید. قبل از انتخاب سبک اجرایی و یا صرف هر گونه هزینه ابتدا باید تمام نقوصات و عیب های خانه را تشخیص دهید. بعد از آن می توانید به انجام عملیات بازسازی اقدام کنید.

0 نظر
ارسال نظر