معرفی مراحل بازسازی خانه به ترتیب

آتریم در دی ۵, ۱۴۰۲

افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر باعث شد بسیاری از مردم به جای تعویض خانه ی خود به بازسازی خانه روی بیاورند. البته این مسئله تنها دلیل بازسازی خانه نیست بلکه موارد زیادی باعث می شود افراد تصمیم به بازسازی خانه بگیرند.

برای مثال فردی که از منطقه سکونت خود رضایت دارد در صورت قدیمی شدن خانه اش ترجیح می دهد آن را بازسازی و نوسازی کند تا اینکه آن را بفروشد. همچنین حفظ خاطره ها و ارزش معنوی یک ملک می تواند دلیلی جهت بازسازی خانه باشد. برخی افراد نیز جهت بالا بردن ارزش خرید ملک به بازسازی خانه اقدام می کنند.

قصدمان از تدوین این مقاله معرفی مراحل بازسازی خانه به ترتیب است. شما در این مقاله به صورت جامع هر آنچه در مورد بازسازی خانه می باشد را خواهید دانست.

جهت بازسازی خانه به چه مسائلی باید توجه کنیم؟

همیشه قبل از انجام هر کاری ابتدا باید به طور کامل درباره ی آن اطلاعات کسب کنیم. بدین صورت جهت آشنایی با مراحل بازسازی خانه به ترتیب بهتر است مبحث را با نکات مهم قبل از بازسازی خانه آغاز کنیم.

اگر خودتان صاحب خانه هستید کارتان راحت خواهد بود و بدون توجه به این مرحله می توانید به سمت مراحل بعدی بروید. در صورتی که اجاره نشین هستید ابتدا باید با صاحب خانه موضوع بازسازی خانه را در میان بگذارید. در صورت انجام توافقات می توانید مراحل بازسازی خانه به ترتیب پیش ببرید.

نوسازی خانه و تعمیر آن قطعا هزینه بر خواهد بود. شما قبل از انجام هر گونه تغییراتی ابتدا میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید را تعیین کنید. میزان هزینه ی بازسازی خانه به سطح بازسازی، کیفیت مصالح و سلیقه ی شما بستگی دارد.

برخی خانه ها به بازسازی عمیقی نیاز دارند و این نوع بازسازی کمی پیچیده خواهد بود. درحالی که برخی خانه ها تنها در حد سر و سامان دادن به وضع دکوراسیون نیاز دارند نوسازی شوند. اجرای سبک های بازسازی خانه از نظر هزینه متفاوت است. همچنین متریال های به کار رفته در بازسازی بر حسب نوع و کیفیت هزینه های مختلفی خواهند برد.

دقت داشته باشید که ممکن است هزینه ها از آنچه که انتظار داشتید کمتر یا بیشتر باشند. در نتیجه  بودجه را همیشه در مقدار اضافه تری تعیین کنید.

قبل از بازسازی و اجرای ایده ها حتما در مورد قابل اجرا بودن ایده های معماری تان در منطقه ی مورد نظر تحقیق کنید. با اینکه با پیشرفت های روز افزون معماری هر نوع سبکی را می توان در هر کجا اجرا کرد. با این حال برخی مواقع استثناهایی بوجود خواهد آمد. حتما در این مورد با افراد با تجربه و متخصص مشاوره داشته باشید تا اگر مورد مهمی باشد که لازم است بدانید از آن مطلع شوید.

در بخش بالا نکات مهمی که قبل از اجرای مراحل بازسازی خانه به ترتیب باید بدانید گفته شد. اکنون به معرفی خود مراحل بازسازی خانه به ترتیب خواهیم پرداخت.

مراحل بازسازی خانه به ترتیب

جهت اجرای مراحل بازسازی خانه به ترتیب می توانید از لیست زیر کمک بگیرید.

خانه ی خود را از تمام زوایای داخلی و خارجی بررسی کنید. تمام نقوصات موجود در خانه را یادداشت کنید.  در لیست خود نقص های خانه را ردیف کنید و در مقابل آن برای هر کدام راه حلی پیشنهاد دهید. برای مثال در ستون اول بنویسید لوله کشی خراب است و در مقابل آن راه حل پیشنهادی را یادداشت نمایید.

  • لوله کشی خراب است: تعمیر اصولی لوله کشی و تعویض شیر آلات
  • دیوار ها نیاز به تعمیر سطحی دارند: رنگ کاری دیوار، کاغذ دیواری، استفاده از دیوار پوش ها
  • سقف نیاز به تعمیر دارد: استفاده از پی وی سی، سقف کاذب، گچ کاری مجدد
  • دکوراسیون شلوغ، بی نظم و قدیمی می باشد: فروش یا انداختن وسایل اضافه، استفاده از سبکی خاص جهت سازماندهی به دکوراسیون
  • و…

اکنون طبق روحیات و سلیقه ای که دارید سبک نوسازی خانه را انتخاب کنید. سبک هایی اعم از مدرن، مینیمال، کلاسیک، سنتی و سلطنتی از پر طرفدار ترین سبک های معماری می باشند. محض اطلاع سبک های سلطنتی و مدرن هزینه ی بیشتری نسبت به سبک های سنتی، مینیمال و کلاسیک خواهند برد.

 مواد و مصالح در کیفیت و نوعیت های متفاوتی در بازار وجود دارد. بهتر است از خریدن مصالح بی کیفیت خودداری کنید زیرا گران تر از آنچه که تصور می کنید به پای شما تمام خواهد شد. بهتر است یکباره با خرید مواد و مصالح با کیفیت خودتان را راحت کنید. بر حسب سبکی که برای بازسازی خانه انتخاب کردید مصالح مورد نیاز را خریداری کنید

برای اجرای هرگونه سبک معماری لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید.

هر چقدر میزان پیچیدگی و عمق بازسازی خانه ی شما بیشتر باشد نقش معمار از اهمیت بیشتری بر خوردار خواهد بود. انجام دقیق محاسبات هندسی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید اهمیت دارد زیرا در صورت بروز خطاهای محاسباتی مجبور به صرف انرژی و هزینه های دو برابر خواهید شد. قبل از انتخاب معمار و کارگران حتما نمونه کارهای آن ها را ببینید. در مورد هزینه ی دستمزد نیز با آن ها به توافق برسید.

آخرین بخش از مراحل بازسازی خانه

هنگام اجرای عملیات نوسازی خانه کاملا به ترتیب کارها توجه کنید. برخی از مراحل بازسازی خانه را باید در اولویت قرار دهید. کارهای بنایی همچون تعمیر سقف، تعمیر کف خانه، برق کشی، فاضلاب و غیره که با کثیف کاری همراه هستند ابتدا باید انجام شوند. تعمیر خانه باید از درون آغاز شود و به سمت بیرون پیش رود.

آخرین نکات لازم

در انتخاب سبک دکوراسیون خانه می بایست دقت و هنر لازم به کار برد. یادتان نرود که شما هزینه کرده اید پس بهتر است نتیجه ی نهایی این همه صرف انرژی و پول تمیز و باکیفیت باشد. یادتان باشد که برای نوسازی و بازسازی خانه نیاز نیست همیشه هزینه ی زیادی بکنید. برای داشتن خانه ی نوسازی شده شما بیشتر از اینکه به پول نیاز دارید به خلاقیت احتیاج خواهید داشت.

 

0 نظر
ارسال نظر